Brand Concept

「クリエイティビティ」、「エレガンス」、「トラッド」をベースに、
「一瞬の時の中に存在するだけでなく、ワードローブ・想い出に残るモノ創り。」を理念として高揚感のあるリアルクローズを提案

"Proposing elevated real clothes that not only exist in a moment in time but also remain in one's wardrobe and memories, based on the principles of 'creativity', 'elegance', and 'tradition'. "

Characteristic

細部まで拘った素材と仕様、パターンテクニックを元にエレガントとカジュアルが共存するスタイルを創り出している。

Base on setting high standard of materials quality and putting high requirement of specifications and pattern technic to create contemporary style clothing.

Designer

茅野 誉之/チノ タカユキ

2003 3月文化服装学院ファッション工科専門課程アパレルデザイン科卒業
2004 3月文化ファッションビジネススクール修了(現文化ファッション大学院大学)
2007 MOULD創業
2008 2008-09A/Wより前身となるブランドを始動
2014 14S/Sコレクションよりブランド名を“CINOH(チノ)”に改称
2014 株式会社モールド設立
2018 18SSコレクションよりメンズラインをスタート
2018 TOKYO FASHION AWRARD 2019受賞
2019 渋谷パルコに1号展オープン
2022 表参道ヒルズに直営店オープン

Chino Takayuki

2003 Graduated from Bunka Fashion College apparel design department
2004 Graduated from Fashion technology department of Bunka Fashion graduate University
2008 Started the lady’s brand during the 2008-2009 AW
2014 Renamed the brand as CINOH at the collection 2014SS
2014 Founded the limited liability company MOULD
2018 Started men's line from 18SS collection
2018 Winner of TOKYO FASHION AWRARD 2019
2019 The first store opened in Shibuya Parco
2022 Opened Omotesando Hills store